بیل گیتس یکی از ثروتمندان جهان است. او با یکی از کارمندان اولی مایکروسافت که ملیندا فرنچ نام داشت ازدواج کرد. ملیندا زنی دانا، مهربان و در کار برنامه نویسی خبره بود. خود ملیندا می گوید آن زمان که من در زمینه تکنولوژی و برنامه نویسی فعال بودم کمتر زنی بود که بتواند با من رقابت کند. و می گوید افراد ثروتمند و مهم زیادی بودند که خواهان ازدواج با من بودند اما من بیل را برگزیدم.

این زوج ثروتمند پس از 27 سال زندگی از یکدیگر جدا شدند. این جدایی سر و صدای زیادی به پا کرد. چرا که رابطه عاشقانه ای بینشان حاکم بود. ملیندا در یکی از مصاحبات خود گفته است که بیل با یکی از افراد معروف که شغلش دلالی رابطه های نامشروع بود رابطه داشت و پس از این که متوجه این ارتباط شدم دیگر نتوانستم با بیل زندگی کنم. این فرد به جرم سواستفاده از دختران دستگیر شد و مدت زیادی را در زندان گذراند.

 

بیل گیتس کیست

Bill Gates نابغه تکنولوژی است که به دلیل بنیان گذاری مایکروسافت بسیار معروف شد. بیل گیتس علاقه شدیدی به برنامه نویسی داشت. علاقه زیادش باعث شد به فکر ساخت و طراحی سیستم عامل ها بیفتد. او اولین نرم افزارها را برای کامپیوترهای کوچک خانگی ساخت. پروژه وی با شرکت BMI که سازنده میکرو کامپیوترها بود باعث شد مایکروسافت به یکباره به یکی از معروف ترین شرکت های نرم افزاری در کل دنیا بدل شود. شرکت BMI نیازمند سیستم عاملی برای کامپیوترهایش بود. شرکت مایکروسافت پیشنهاد داد که می تواند این سیستم عامل را بسازد. آن زمان سیستم عامل DOS توسط بیل گیتس و دوست صمیمی اش آلن طراحی و پیاده سازی شد. شرکت BMI نیز به مایکروسافت پیشنهاد کرد تا به عنوان دستمزد بخشی از سود فروش را به مایکروسافت بپردازد. این سود آن قدر زیاد بود که باعث شد مایکروسافت آن قدر درآمد داشته باشد تا بتواند در مدت کوتاهی کارش را گسترش بدهد.

 

ازدواج بیل و ملیندا فرنچ

بیل فردی دانا بود و حتی در زمینه انتخاب همسر نیز خیلی هوشمندانه رفتار کرد. ملیندا فرنچ جزو اولین زنانی بود که در زمینه برنامه نویسی دستی بر آتش داشت و آن قدر حرفه ای بود که همکاری اش با بیل در مایکروسافت توانست به موفقیت مایکروسافت و شهرت بیل کمک زیادی کند.

بیل و ملیندا در سال 1994 با یکدیگر ازدواج کردند. ثمره این ازدواج سه فرزند شد. دو دختر و یک پسر که در تربیتشان نیز بسیار کوشیدند.

 

موسسه خیریه بیل و ملیندا گیتس

بیل گیتس و ملیندا فرنچ موسسه خیریه ای را تاسیس کردند که اکنون یکی از بزرگ ترین موسسه های خیریه در سراسر دنیاست. پس از جدایی این موسسه توسط ملیندا اداره می شود. این دو هنوز هم با هم در ارتباط هستند و بیل هنوز هم بخش زیادی از بودجه خیریه را تامین می کند. البته اشخاص دیگری هم بودجه خیریه را بیشتر می کنند و باعث می شوند که این خیریه بتواند کمک های بیشتری به مردم نیازمند نماید. یکی از مهم ترین کارهایشان نیز تجهیز مدارس است. آن ها از دانش آموزان با استعداد کمک می کنند تا بتوانند جایگاه اجتماعی برای خودشان داشته باشند. همچنین برای خرید دارو و درمان به افراد و مناطق زیادی کمک کرده اند.

 

ملیندا پس از طلاق نیمی از ثروت بیل گیتس را دریافت کرد!

بیل گیتس پس از جدایی طبق قانون نصف دارایی اش را به ملیندا داد. او نیز این دارایی هنگفت را دریافت کرد و به زندگی اش ادامه داد. این ثروت آن قدر زیاد بود که ملیندا پس از جدایی از بیل به یکی از ثروتمندان بزرگ تبدیل شد. ملیندا هنوز هم در خیریه فعال است. آن ها (منظور بیل و ملیندا) هنوز هم برای کارهای خیریه با هم صحبت می کنند و در ارتباط هستند. ملیندا نیز که زنی خیر بود در کمک به خیریه کوتاهی نکرده است.

 

بیل و ملیندا هرگز در مورد یکدیگر در رسانه ها بدگویی نکردند

یکی از مهم ترین درس هایی که می توان از این زوج گرفت رفتار اجتماعی سرشار از احترامی است که با یکدیگر دارند. ملیندا و بیل هرگز در مورد یکدیگر حرف های بد و ناروایی نزدند. آن ها در طول 27 سال زندگی همیشه در کنار یکدیگر بودند. همیشه به هم احترام گذاشتند و این احترام هنوز هم در بین صحبت هایی که در مصاحبه هایشان به گوش می رسد دیده می شود.

 

بچه ها پس از طلاق پدر و مادرشان با پدر زندگی می کنند

خانه اشرافی بیل گیتس یکی از مجلل ترین ملک های شخصی جهان است. این ملک در کنار دریاچه ای زیبا در واشنگتن است و چندین هزار متر است. بیل برای ساخت این خانه سال ها زحمت کشیده است. تمامی امکانات تفریحی از اتاق ورزش و هر چیز دیگری در این خانه به چشم می خورد. پس از جدایی بیل و ملیندا بچه ها در کنار پدرشان در این خانه رویایی و شکیل زندگی می کنند. به راستی چه کسی می تواند از این خانه دل بکند. البته که بچه ها هم با مادر و هم با پدر در ارتباط هستند و بیل و ملیندا هرگز باعث نشده اند که بچه ها اجازه دیدن پدر و مادرشان را نداشته باشند. احترام و حق انتخاب برای بچه ها در رفتار این زوج موفق به خوبی دیده می شود. بیل و ملیندا در تربیت بچه ها بسیار کوشیدند. آن ها فرزندانی مبادی آداب دارند. بیل می گوید تا 14 سالگی اجازه نداده که بچه هایش موبایل داشته باشند. همچنین اصرار داشتند که بچه ها زود بخوابند. آن ها اعتقاد داشتند این سخت گیری ها به نفع بچه هاست.