پوست ما به خصوص پس از افزایش سن ممکن است دچار چین و چروک شود. از دست دادن زیاد آب پوست و رطوبت ناکافی در مدتی طولانی یکی از دلایل اصلی این مشکل است. همچنین عدم تغذیه مناسب باعث تشدید این مشکل و ظهور بیشتر این چین و چروک ها می شود. اما می شود کاری کرد که شاهد ظهور زودهنگام این چین و چروک ها نباشیم. مشکلی که پوستهای خشک هم خیلی بیشتر شاهدش هستند.

 

یکی از مهم ترین و ساده ترین کارهایی که می شود انجام داد تغذیه خوب است. استفاده از یک رژیم غذایی پر از سبزیجات و خوردن چند میوه در روز کمک می کند که همیشه سالم باشیم و حتی پوست و موی خوبی هم داشته باشیم. همچنین بهتر است برای شستشوی پوستمان از محصولاتی استفاده کنیم که برای نوع پوستی ما هستند. از هر شامپویی استفاده نکنیم. از کرمهای مخصوص پوستمان استفاده کنیم. یک کرم مرطوب کننده پوست خشک می تواند میزان چربی و رطوبت پوست را برای پوستهای خشک در حدی که مناسب است تامین نماید. استفاده از لوسیون های کرمی پس از حمام نیز برای افرادی با پوست خشک بسیار لازم است. اگر شما نیز پوست خشکی دارید پس از حمام کردن ممکن از خشک شدن برخی از نواحی پوست خود ناراحت شده باشید. لوسیون به خوبی می تواند این مشکل را برطرف کند.

 

کرمهای دورچشم به خصوص برای سن بالای 30 سال توصیه می شود و از بروز چین و چروک در این نواحی جلوگیری می کند. کرمهای لیفتینگ و محکم کننده نیز با تامین کلاژن مورد نیاز پوست، کمک می کنند که پوست سفت و محکم شود و چین و چروک ها به این زودی پیدایشان نشود. با همه این مراقبت ها می توانیم احتمال بروز این چین و چروک ها را از بین ببریم و یا حداقل به تاخیر بیندازیم.